terkini....

MCA mahu Akta Media Cetak disemak semula
February 19, 2011

Dr Chua berkata landskap media telah banyak berubah. —
KUALA LUMPUR, 19 Feb — MCA menyarankan penubuhan sebuah panel bagi menyemak semula Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 supaya Menteri Dalam Negeri tidak diberi kuasa mutlak atau budi bicara dalam melulus atau membatalkan permit penerbitan.

Tuesday, May 25, 2010

mesin fotostat....


Saya ada sebuah mesin fotostat. Tiap-tiap hari saya menggunakan mesin fotostat ini. Mesin fotostat ini saya beli daripada seorang rakan. Walaupun mesin 'rekon' tetapi banyak jasanya untuk syarikat.

Tetapi sejak kebelakangan ini saya dapati mesin fotostat saya ini dimanfaat sepenuhnya oleh pekerja-pekerja saya. Sehinggakan ada yang meng'fotostat' buku kerja anak.

Pagi tadi mesin fotostat itu rosak. Kawan saya yang menjual mesin fotostat tersebut datang untuk melakukan pembaikan. Rupa-rupanya ada kertas tersangkut. Saya sungguh marah. Takkanlah kertas tersangkut tidak boleh dibaiki sendiri.

Selepas saya membayar kawan saya, saya pun menyambung buat kerja. Dan mesin fotostat itu hidup aman damai.












lol....

5 comments:

  1. jangan fotostat buku resepi memasak sudeh

    hahhahah

    ReplyDelete
  2. ms pktikum wanie fotostat sijil2..hahhahah

    ReplyDelete
  3. yanie - mungkin dah ada yg fotostat buku resepi. pernah juga pusat terjumpa promo jualan langsung tuala wanita dalam recycle paper...

    wanie - sikit2 bolehlah.... i fotostat sijil nikah jer...

    ReplyDelete
  4. mrs shaifull - bebaru ni dalam meeting pusat ada cadangkan letak tabung.... sumbangan ikhlas... sekeping 10 sen... tp bila kluar minit meeting... takde pun cadangan tu di taip... ceh....

    ReplyDelete