terkini....

MCA mahu Akta Media Cetak disemak semula
February 19, 2011

Dr Chua berkata landskap media telah banyak berubah. —
KUALA LUMPUR, 19 Feb — MCA menyarankan penubuhan sebuah panel bagi menyemak semula Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 supaya Menteri Dalam Negeri tidak diberi kuasa mutlak atau budi bicara dalam melulus atau membatalkan permit penerbitan.

Friday, May 28, 2010

bukan cerita kelakar...kisah benar...

A dan B me'round' subang. nak cari ibu pejabat telekom atas urusan kerja. puas me'round subang tak jumpa-jumpa ibu pejabat telekom tu. mereka singgah ke sebuah 'sykt/ kilang'. terus la ke pondok pak guard. konon2 nak bertanya arah ler.

B turun dan bertanya pak guard arah ke ibu pejabat telekom. tak semena-mena pak guard 'berlagak nak mampus' ckp

'Sini takde telekom. sini tempat belajar bawa kapal terbang jer!!! kamu kena keluar dari sini'

Terkejut B dan A apabila dimarah oleh pak guard tempat belajar bawa kapal terbang tu. mak aih... bila masa pulak A dan B nak bayar bil kat tempat tu? bertanya arah pun salah.

lepas tu mereka pun keluar lah dari tempat belajar bawa kapal terbang tu dengan menyumpah2. bodoh punya pak guard.

Dalam perjalanan terjumpa satu road block. Bukan JPJ tapi polis. A pun memberhentikan kereta dan B pergi bertanya arah pada polis-polis tersebut. Dengan lemah lembut (walaupun mereka dah berpanas buat sekatan jalan raya - berlainan dengan pak guard tu yang biliknya ada aircon dan berteduh) mereka menunjukkan arah siap dengan lukis peta bawah terik matahari.

bangang punya pak guard. Bila search kat internet. Rupa2nya 'sekolah belajar kapal terbang tu' sykt maintenance dan repair kapal terbang....

2 comments:

  1. pusat, apa2 pun, polis gak yg kita cari kan? tp sekarang ni, semua nak salahkan polis, x pahamlah..

    ReplyDelete
  2. kena salahkan juga abg2 polis nih...sebab diskaun saman dah takder...

    ReplyDelete