terkini....

MCA mahu Akta Media Cetak disemak semula
February 19, 2011

Dr Chua berkata landskap media telah banyak berubah. —
KUALA LUMPUR, 19 Feb — MCA menyarankan penubuhan sebuah panel bagi menyemak semula Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 supaya Menteri Dalam Negeri tidak diberi kuasa mutlak atau budi bicara dalam melulus atau membatalkan permit penerbitan.

Tuesday, May 19, 2009

wonderpet fifi

tengahri td pusat balik ke rumah... sebab bibik demam... nak bawa ke klinik.... kesian le pulak.. kalau ikutkan mrs dia suruh beli ubat kat farmasi je... huhuhu.... ni kalau dia tahu bawa ke klinik maunye bertekak pulak.... tp takper ... pusat dah suruh bibik dendiam...

masa balik dr klinik pusat nampak 5 org budak sekolah dok depan umah pusat.... terjerit2 mengadap longkang.... apsal lak...?

pusat tanye le.... diorg cakap wonderpet fifi jatuh longkang... yg pusat nampak cuma bekas pet tu je atas jalan...

'pakcik.... wonderpet ifi jatuh.... tolong ambil kan....'

dalam ati pusat takpe le... takde hal.... ni hamster je kot... sebab ada serbuk kayu dalam bekas pet tu....

pusat pun menggago le dalam longkang.... tercari2.... dannnnnnnnnn

ulaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!.. mak aih....

rasa nak gugur jantung pusat... sempat pusat naik dari longkang..... habis koto seluar dan kasut....

'yeyeyeye.. itu wonderpet... tu wonderpet...' jerit fifi

hampehhh..... wonderpet dia tu anak ular laaaaaa......... harruuuuuuuuuuu

kesudahnya pusat suh bibik ambil.... eeee geliiiiiiiiiiiiiii

moral of d story... wonderpet bukan hanya linny (hamster), tuck (kekura) dan ming ming ( itik). tp lelain binatang pun leh... mungkin anak piggi pun adalah wonder pet

Friday, May 15, 2009

selamat hari guru...

selamat hari guru pada semua guru2 yang pernah mengajar pusat, yang mengenali pusat, yang pernah bercinta ngan pusat (.. cikgu ain dan cikgu zety.... heheheeh) dan yang yang lagi...

nak juga ucapkan selamat hari guru kepada anis, kak yong dan ustazah izzah... moga sukses selalu...
pusat pernah bercita2 nak jadi ustaz.... tp salah masuk line....

tulunnn.. tulun... nak nyorok sat.....

smlm punyer cerita daaaa....

pas meeting kami g lepak di sebuah restoran terkenal di kemaman... adele 5-6 org... kali ni biasela... kontraktor la yg jadi mangsa... kena belanja client da.... tp takper.. projek punya pasal pusat sanggup....

pusat tak makan... diorg je makan... tp pusat beli keropok bika je.. bukan berjimat tp sebelum meeting pusat dah makan siap2.... konon2 nya takmo kuar makan pas meeting... sebab dah tau kena ketuk dengan diorg... tp malang tak berbau... pusat tak sempat melarikan diri.... jadila mangsa diorg lg...

sedang kami makan.. kami nyembang le pasal kerja.... dan pasal hal2 bukan kerja... pusat makan keropok bika je.... order air tin f&n grape....

pusat tuang keropok kat tangan kanan pastu pastu ngap... tuang kat tangan kanan pastu ngap... tuang kat tangan kanan pastu ngap... tuang kat tangan kanan pastu ngap...
tetiba mrs call... sesudah dia call pusat sambung..... tuang kat tangan kanan.. dan perrghhh basah..

sekali tersilap tuang daa....tertuang air f&N tu kat tangan kanan dan basaaaahhhh..... laaaa.a....
silap capai.... nak capai keropok ter capai air tin.... huhuhu

diorg pakat dok gelak..... hampeh

Tuesday, May 5, 2009

layan jer...

video video

1. kasi murah kalkulator enche tabooo

2. lepas digoda dia kena petir....

Sunday, May 3, 2009

kucing...

dah 2 minggu sekor kucing tu melepak di rumah pusat.... selalu juga la ia dapat menyusup dan bermalam dalam rumah..

tp pagi tadi pusat dengan hensemnye telah menangkap dan membuang kucing berkenaan ke kantin sebuah sekolah (hehhe.. bukan sekolah yg pusat tender tu...)...

bukan pusat tak suka kucing... pusat tak suka taik kucing.... bau nye... menusuk kalbu btoi... sebelum rumah pusat dinodainya... lebih baik pusat mencegah....

huhuh....

update....

pagi buang ptg dah terpacul depan pintu rumah.... geramnyer.... esok2 la pusat buang semula.... nak tido...

A tout le monde - Megadeth

video

bayangkan kita dalam situasi tu.... fuh.... camnela kehidupan pasangan kita...