terkini....

MCA mahu Akta Media Cetak disemak semula
February 19, 2011

Dr Chua berkata landskap media telah banyak berubah. —
KUALA LUMPUR, 19 Feb — MCA menyarankan penubuhan sebuah panel bagi menyemak semula Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 supaya Menteri Dalam Negeri tidak diberi kuasa mutlak atau budi bicara dalam melulus atau membatalkan permit penerbitan.

Sunday, August 9, 2009

bonus

tadi ada staff meeting. ada diantara staf sudah mula mencongak2 bonus untuk tahun ini. salah seorg staf dengan muka macho bangun dan bertanya kepada pengurusan bilakah masa pihak pengurusan bankin bonus... aik? ade ke bonusnye. pepandai tanya bila pengurusan nak bankin duit.... actually kalau ikut congak2 keuntungan separuh pertama memang akan ada bonus. cuma tak tahu berapa byk. pusat rasa around 1 bulan atau yg paling teruk setengah bulan... huhuhuh. bonus akhir tahun tak ada kot.

bukan kedekut tp byk kerja sangkut. payment macam siput. hamper untuk client lg. ada yg minta downpayment waja tu. isk isk... zaman gawat mcm ni pun ada yg berani minta mcm tu.... bab2 under table ni pusat dah tak campur. pusat dah serahkan pada pn ja. harap2 takde sesapa yg berani minta. ada yg pedih telinga nanti.

2 comments:

  1. kak liya - insyaallah ada.... gomen mcm mana? kami rancang nak bg lebih skit dari yg gomen bg kat kakitangan awam... kat sini org gomen kira hebat dari swasta.... saje nak tunjukkan yg swasta pun hebat gak... heheheheh

    ReplyDelete