terkini....

MCA mahu Akta Media Cetak disemak semula
February 19, 2011

Dr Chua berkata landskap media telah banyak berubah. —
KUALA LUMPUR, 19 Feb — MCA menyarankan penubuhan sebuah panel bagi menyemak semula Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 supaya Menteri Dalam Negeri tidak diberi kuasa mutlak atau budi bicara dalam melulus atau membatalkan permit penerbitan.

Tuesday, June 30, 2009

kisah minggu ini....

kamal adalah antara staf cemerlang tempat kerjanya. dia kerap dipilih sebagai pekerja contoh dan kerap dirujuk sekiranya berlaku apa-apa masalah di tempat kerja. berumur 35 tahun beristeri satu dan beranak 3, dia digelar seorang yang workaholic. semua kerja2nya selalunya disiapkan sepertimana dikehendaki. habis sahaja waktu kerja selalunya dia akan terus pulang ke rumah.

isterinya seorang surirumah. walaupun berijazah tetapi beliau mahu menjaga anak2 sendiri tanpa memberi upah kepada pengasuh. padanya anak2 dan kamal perlu dijaga dengan tulang empat kerat.

tetapi baru2 ini kamal mula berubah. pulang dari kerja pun lewat, kadangkala sehingga jam 11 mlm. alasannya kerja byk. hari jumaat pun dia tidak berada dirumah. keutamaan kerja di pejabat melebihi anak2.

oleh kerana mula diabaikan suami, nisa iaitu isteri kamal menghubungi majikan suaminya. oleh kerana majikannya rapat dengan mereka sekeluarga, nisa mengambil kesempatan untuk merayu supaya kamal diberi sedikit ruang untuk bersama keluarga sekali seminggu.

terkejut besar majikannya apabila mendapat tahu kamal menghabiskan masa di pejabat sehingga lewat malam walaupun punch card kamal memang menunjukkan kamal keluar opis pukul 5.05 petang setiap hari.

apa yg dibuat kamal sehingga sanggup menjadikan syarikat sebagai alasan pulang lewat? majikan kamal menyiasat dan ternyata kamal telah menjalin hubungan dengan seorang pekerja syarikat. pertemuan antara majikan, kamal dan pekerja wanita berkenaan telah dibuat. majikan bermurah hati untuk menukar pekerja wanita berkenaan ke cawangan lain.
kamal? ermmm... sampai sekarang kami berbelah bagi apa tindakan yang sesuai dilakukan.
apa nak buat ye?

3 comments:

  1. beri aje amaran lisan plus btulis... kalo engkar juga... anto aje dia kat pulau jerejak nun!! huhuhu

    ReplyDelete
  2. wah..ada orang mahu curang?????
    sesuka hati jer yer..nak buat apa yer..
    bagi tazkirah panjang2....nak di rotan dah bapak orang...macam2...sian wife dia..

    ReplyDelete
  3. rumahtangga kamal dah nazak.... kadang2 terasa bersalah sebab tidak menghidu masalah ini dari awal...

    ReplyDelete